کي‌روش: ترسوها را کنار گذاشتم

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

کي‌روش: ترسوها را کنار گذاشتم

کي‌روش: ترسوها را کنار گذاشتم

 

کارلوس کي‌روش افزايش تجربه بين‌المللي بازيکنان را مهمترين دستاورد حضور تيم ملي در تورنمنت غرب آسيا دانست و گفت: ملي‌پوشان بايد ياد بگيرند بازي‌هاي بين‌المللي با بازي‌هاي ليگ کاملا متفاوت است.


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از آخرين تمرين اين تيم پيش از اعزام به تورنمنت غرب آسيا گفت: پنج‌شنبه تمرين خوبي را در هواي باراني برگزار کرديم و بازيکنان خيلي سرحال و باهيجان بودند. تلفيقي از جوان‌ها و باتجربه‌ها در تيم ما هستند که با انگيزه زيادي براي حضور در تورنمنت غرب آسيا آماده مي‌شوند.

وي در واکنش به اينکه با پايان يافتن آلودگي هواي تهران بالاخره توانستيد در زمين چمن هم تمرين کنيد، تصريح کرد: بله، بسيار خوب بود. باران باعث خيس شدن چمن زمين کمپ و در نتيجه سرعت بيشتر بازيکنان در تمرين شد؛ اين وضعيت براي ما خوب بود.

کي‌روش درباره هدفش در رقابت‌هاي غرب آسيا نيز اظهار کرد: بهترين نتيجه براي تيم ملي، افزايش تجربه بين‌المللي بازيکنان است و آنها بفهمند که بازي‌هاي بين‌المللي با بازي‌هاي ليگ کاملا از يکديگر جداست. حضور در چنين تورنمنتي در اين مقطع زماني مي‌تواند براي تيم ملي و بازيکنان جوانش مفيد باشد.

 

سرمربي تيم ملي درباره غيبت آنتوني سيموئز، دستيار اولش در اردوي تيم خاطرنشان کرد: زماني که ما به مرخصي رفته بوديم، سيموئز در ايران حضور داشت و مسابقات ليگ برتر و عملکرد بازيکنان را زيرنظر گرفته بود. الان که برگشتم، او به مرخصي رفت تا استراحت کند. نهايتا پس از بازي‌هاي غرب آسيا دوباره به جمع ما ملحق خواهد شد.

وي در واکنش به اينکه در زمان غيبت شما عنوان شد ممکن است سيموئز در اين بازي‌ها هدايت تيم ملي را برعهده داشته باشد، به ايسنا گفت: من وظيفه ندارم صحبت‌هاي انجام شده را جواب دهم. ما يکسري کارها را به او محول کرده بوديم که انجام داد و الان زمان استراحت اوست. در بازي‌هاي پيش‌رو دن گاسپار، اميد نمازي، مارکار آقاجانيان و باروت کنار من هستند و سيموئز هم در آينده اضافه مي‌شود.

کي‌روش در واکنش به اينکه پس قطعا او را مانند برخي افراد ديگر از تيم ملي کنار نگذاشته‌ايد، عنوان کرد: چيزي که بايد به آن اطمينان داشته باشيد اين است که در کادر ما افرادي که کار را در نيمه آن رها کنند و ما را تنها بگذارند، حضور ندارند؛ من درباره چيزهايي حرف مي‌زنم که برايم اهميت دارد. براي من مهم است که در تيم ملي افراد شجاعي حضور يافته که محکم کار کنند و انگيزه بالايي داشته باشند. وظيفه ام ايجاب مي‌کند افرادي را انتخاب کنم که شجاعت و شهامت‌شان زياد باشد؛ بنابراين بايد ترسوها را کنار بگذاريم و من اين کار را انجام دادم. اما سيموئز برمي‌گردد.

وي از صحبت‌ درباره کساني که با قطر همکاري مي‌کنند، خودداري کرد و گفت: الان مهم اين است که درباره وظايف من در تيم ملي و صعود به جام جهاني حرف بزنيم. وظيفه‌ من هم اين نيست که درباره چيزهاي دورريختني حرف بزنم.

سرمربي تيم ملي در واکنش به اينکه عنوان شده شما شخصيتي جدي و عصباني داريد، گفت: بله، زماني که بايد کار کنيد و جنگجو باشيد، بايد خيلي جدي کار کنيم. وقتي رقابت و مسابقه وجود دارد، بايد جدي باشيد و تفريح را به بعد از آن موکول کنيد. متاسفانه بعضي‌ها دوست دارند قبل از کار تفريح کنند. در اينجا با دو دسته افراد مواجه هستيم؛ يک دسته اول تفريح کرده و بعد از بازي هم گريه مي‌کنند اما من در دسته دوم قرار دارم و دوست دارم اول کار کنم و سختي بکشم و در آخر از پيروزي لذت ببرم.

کي‌روش درباره انتخاب کاپيتان تيم ملي در تورنمنت غرب آسيا هم صحبت نکرد و تنها گفت: بعدا اعلام مي‌کنم.

سرمربي تيم ملي فوتبال همچنين پيش از شروع تمرين گفت: اگر ايران در دو بازي آينده مقدماتي جام جهاني به پيروزي برسد، تا حد زيادي صعودش را به جام جهاني قطعي خواهد کرد.

به گزارش ايسنا، کي‌روش با اشاره به مصدوميت چند تن از بازيکنان تيم ملي اضافه کرد: متاسفانه تعدادي از بازيکنان را به دليل مصدوميت و يا مسايل خاص ديگر در اختيار نداريم و بنابراين از ليست اوليه 30 نفره‌اي که قبلا تعيين کرده بوديم، بازيکنان جديدي را دعوت کرديم و آنها هم از بازيکنان خوبي هستند.

وي افزود: جلال رافخايي به دليل مصدوميت همراه ما نخواهد بود و به جاي او مهرداد اولادي را دعوت کرديم که اين روزها شرايط خوبي داشته و روي فرم است. همين طور حسين ماهيني هم به همين دليل به همراه ما نيست و وحيد اسماعيل بيگي که بازيکن جوان و با کيفيتي است را دعوت کرديم.

کي‌روش گفت: اکثريت بازيکنان ما را نفرات جوان، با انگيزه و با مستعدي تشکيل مي‌دهند که کمتر از 22 سال دارند و در ميان آنها از بازيکنان با تجربه هم استفاده ‌کرده‌ايم تا بتوانند تجربياتشان را در تورنمنت غرب آسيا به بازيکنان جوان منتقل کنند. بنابراين تمام اين بازيکنان شانس حضور در ترکيب اصلي تيم ملي را خواهند داشت و اين بستگي به عملکردشان در تورنمنت غرب آسيا دارد، ضمن اين که پس از اين تورنمنت صاحب تجربيات ارزشمندي هم خواهند شد.

کي‌روش گفت: هدف از دعوت بازيکنان جوان به تيم ملي تزريق خون تازه به رگ‌هاي تيم بود تا بتوانيم در آينده از اين بازيکنان استفاده کنيم. نکته مهم اين است که ما شش ماه وقت داريم تا صعودمان را به جام جهاني قطعي کنيم. در اين شش ماه مي‌توان تغييراتي را در تيم ملي انجام داد.

سرمربي تيم ملي با بيان اين که اگر ايران بتواند در دو بازي آينده به پيروزي برسد، صعودش به جام جهاني تا حدي قطعي کرده، گفت: دو بازي آينده ما بسيار مهم است، اگر بتوانيم آنها را با پيروزي پشت سر بگذاريم تا حدي به جام جهاني صعود کرديم.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا مهرداد اولادي و قاسم دهنوي که 31 سال سن دارد را به تيم ملي دعوت کرديد و آيا بهتر نبود به جاي آنها از بازيکنان جوان استفاده کنيد؟ اضافه کرد: اولادي و دهنوي هم جزو همان ليستي بودند که قبلا مشخص کرده بوديم. البته اين بازيکنان تجربه بين‌المللي زيادي نداشتند. هر چند سنشان بالاست. به هر حال در دفاع هم پژمان منتظري را به عنوان يکي از بازيکنان تجربه داريم در تمام خطوط همين موضوع جود دارد. اين بازيکنان تجربه بين‌المللي زيادي ندارند و در تيم ملي صاحب تجربه خواهند شد و ممکن است در آينده از آنها استفاده کنيم، ضمن اين که تجربه‌شان باعث مي‌شود تجربه‌اي که تاکنون کسب را کرده‌اند را به جوان ها منتقل مي‌کنند. الان مهرداد پولادي هم دقيقا با همين سياست به تيم ملي دعوت شد.

کي‌روش در پاسخ به اين سوال که چرا عليرضا حقيقي را به تيم ملي دعوت کرديد، چون او اصلا در تيم باشگاهي‌اش بازي نکرده؟ گفت: درست است، اما حقيقي يکي از مستعدترين دروازه‌بانهاي فوتبال ايران است، او تنها 23 سال دارد و ما بايد مسيري را براي او به وجود آوريم که کمکش کند و بتواند در تيم باشگاهي‌اش هم شرايط خوبي داشته باشد و در آينده براي تيم ملي هم مفيد باشد. حامد لک و سوشا مکاني هم جزو دروازه‌بان هاي جوان ما هستند که با همين هدف دعوت شده‌اند.

کي‌روش در پاسخ به اين سوال که آيا در تورنمنت غرب آسيا هدفتان قهرماني در اين رقابت‌ها خواهد بود؟ گفت: مطمئنا ما به اين تورنمنت مي رويم تا در تک تک بازي‌هايش بجنگيم و سه امتياز را کسب کنيم. تمرکز ما معطوف به يک بازي نخواهد بود و مي‌خواهيم در همه مسابقات برنده باشيم. ضمن اين که بايد طريقه برنده شدن در مسابقات بين‌المللي را به بازيکنان آموزش دهيم.



مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: